lördag 28 februari 2009

Say hello to my little friends!





Jag har gått och blivit en riktig akvarienörd på sista tiden.På en nördskala mellan ett och tio befinner jag mig troligtvis på steg 6 där nästa steg blir att lära sig fiskarna latinska namn:) Kom över ett begagnat akvarium och jag har sakta men säkert fyllt det med lite mixad fiskkompott!
Tänkte att ni skulle få stifta bekantskap med tha gang!


Ovan: Ålen Jeff! Akvariets nykomling och Saras Nemesis. Jeff försökte briljera för Sara genom att glida med sin långa kropp längs akvarieytan, men Sara (som avskyr ormar) tycker att Jeff ser äckligt ormlik ut och dissade honom hårt. Sårad av detta men fast bestämd för att imponera med sin styrka och vigör för Sara hoppade han följande morgon ut ur akvariet. Eftersom akvariet är helt täckt är det höljt i dunkel hur han lyckats ta sig ur, men misstanke faller på att Mr. Jeff lyckats pressa upp matluckan och krypa ut.
Sara ringde i smått Panic när jag befann mig ca 6 mil hemifrån i skogen. Men hon repade mod
och lyfte i stackars Jeff:)) Så de fick inte den bästa starten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar