lördag 7 mars 2009

Men (and dogs) at work!



Har senast tiden mest varit ute i skogen och avverkat med en och annan renflock som enda sällskap. Har hört en mixad kompott av böcker. Har upptäckt att skräckböcker, som nu senast av John Ajvide Lindqvist gör sig absolut bäst att lyssna på i mörka skogar. Effekten blir liksom så mycket mer påtaglig. När man inte är i hytten och tex går runt och mäter virke väntar jag nu tålmodigt på att närmaste vålnad som lurar bland träden ska visa sig:)) Samtidigt kan jag inte låta bli att lyssna.

Kia och Sara hängde med en dag och hjälpte mig flytta maskinen. Mycket bussigt. Annars har fisken Koi växt i oroväckande fart senaste tiden. Jag har matat Koi och gänget regelbundet och särskilt Koi växer sig stadigt större. Jag läste att man kunde ställa ut sina Koi-fiskar, priser upp till 50.000 kr utlovades, dock inte i sverige. Jag nämnde för Sara att Koi kanske skulle kamma hem storkovan åt oss en dag och hon gav mig en blick som sa ungefär:
-Du har tydligen varit ute i skogen för länge för din egen ömma hjärnas skull! och sa "visst älskling!".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar